חברת CATL הסינית, יצרנית הסוללות לרכב חשמלי הגדולה בעולם, חשפה לאחרונה סוללה חדשה בתערוכת רכב בשנחאי. לטענתם, הסוללה החדשה יכולה לספק לרכב חשמלי מספיק אנרגיה כדי לגמוע מרחק של יותר מ-1,000 קילומטרים בטעינה אחת.
CATL, המייצרת שליש מסוללות הרכב החשמלי בעולם בעולם, מתכננת להתחיל בייצור המוני של הסוללה החדשה הזו בהמשך השנה.
לפי הודעת החברה, צפיפות האנרגיה של הסוללה היא 500 וואט-שעה לק"ג, כמעט כפול מרוב הסוללות לרכבים חשמליים, שצפיפות האנרגיה שלהן עומדת לרוב על פחות מ-300 וואט-שעה לק"ג.
להתפתחות זו עשויה להיות השפעה אדירה על כל מה שנוגע לטעינת רכבים חשמליים, כמו למשל פיתוח עמדות טעינה למכוניות חשמליות, במהירות שלא הכרנו עד כה.
איך הסוללה החדשה יכולה לשנות את ענף הטעינה המהירה?
אם הטענות של CATL אכן נכונות, זה אומר שייתכן שנוכל לצפות לסוללות קטנות יותר ולירידה במחיר המכוניות החשמליות, מה שיהפוך אותן לנגישות יותר עבור מגוון רחב יותר של נהגים.
בנוסף, טווח הנסיעה מורחב יכול להפוך את הרכבים החשמליים לאטרקטיביים יותר בעיני נהגים המבצעים נסיעות למרחקים ארוכים.
גם משאיות חשמליות, הגומעות מאות ואלפי קילומטרים מדי יום, יוכלו להנות מהסוללה הסינית המתקדמת הזו, שתמנע מהם את הצורך לעצור לתדלוק או טעינה.
טווח נסיעה ממוצע של רכב חשמלי (2020) — 417 ק"מ
טווח נסיעה מקסימלי של רכב חשמלי (2020) — 647 ק"מ
טווח הנסיעה של הסוללה החדשה (2023) — 1,000 ק"מ
האם אפשר כבר להתחיל להתלהב?
יצרנית הסוללות CATL היא חברה מובילה בעולם סוללות הרכבים והאנרגיה באופן כללי, כשעל חוג לקוחותיה נמנות חברות כמו טסלה, ב.מ.וו ופולקסווגן.
במערב נוטים לפקפק לעתים בהצהרות של חברות סיניות, אבל במידה וההבטחות של נציגי החברה הן אמיתיות, זה אומר שאנחנו בתחילתו של עידן חדש, שבו סוללת הרכב תיהיה קטנה יותר, אך תוכל לספק אנרגיה וטווח נסיעה כפול ממה שיש היום.
כיום, סוללות ברכבים חשמליים שוקלות בין 450 ל-900 ק"ג לערך, והמשקל הכבד הזה בא לידי ביטוי בטווח נסיעה קצר יותר, כמו גם בנוחות הנסיעה.
עם זאת, החברה לא פרסמה פרטים נוספים, כמו כמה תעלה הסוללה, כמה פעמים ניתן יהיה להטעין אותה (קיבולת הטעינה), או מה תיהיה תפוקת הכוח שלה (המהירות שבה יהיה אפשר להשתמש באנרגיה הצבורה).
האפשרות לנסוע מרחקים ארוכים ברכב החשמלי הולכת ומתקרבת
אם הסוללה החדשה אכן תספק טווח נסיעה של 1,000 ק"מ, המשמעות היא שמכונית חשמלית תוכל לנסוע הלוך-חזור מאילת לקריית שמונה, בטעינה אחת!
לחלופין, בגלל שרוב האנשים לא באמת זקוקים לטווח נסיעה ארוך כל כך, היתרון שאפשר לצפות לו הוא שהסוללה החדשה תוביא להוזלה בעלויות הייצור של החשמליות, בזכות הסוללה הקטנה יותר.
משמעות הסוללה הקטנה יותר היא רכב זול יותר לצרכן, מה שיגרום למעבר לרכב חשמלי להיות מושך אפילו יותר.
אנחנו בקורן מבנים ומערכות מומחים בהתקנת עמדות טעינה, תוך הקפדה על הסטנדרטים הגבוהים ביותר של בטיחות וביצועים.
צוות המומחים שלנו ילווה אתכם לאורך כל התהליך, החל מבחירת עמדת הטעינה המתאימה לכם ועד להתקנה בטוחה — והכל במחיר משתלם ובשירות עם חיוך.
השאירו לנו פניה כאן באתר או התקשרו אלינו עוד היום כדי לשמוע עוד פרטים ולקבל הצעת מחיר.